منطقه

وب سایت خبری هفته نامه منطقه ویژه منطقه آزاد ارس-جلفا

مدیر عامل ارس غافل از ظرفیت های منطقه آزاد ارس در پی استفاده از ظرفیت های ملی

  • 22:0

 

برای پیشرفت منطقه از تمام ظرفیت های ملی استفاده می کنم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌ها در پاسخ به سوالی در خصوص احداث فرودگاه ارس، با بیان اینکه ما نگاه هدف‌محور به فرودگاه داریم و دنبال رفع نیازهایمان از طرق متنوع هستیم، تصریح کرد: مسئله‌ی اصلی در موضوع احداث فرودگاه ارس نظر سازمان محیط‌زیست مبنی بر تداخل طرح با منطقه‌ی حفاظت‌شده مراکان است. لذا باید این مشکل رفع گردد تا مجوز فعالیت عمرانی صادر شود‌. ما نیز تا زمان حل مشکلات می‌توانیم از سایر ظرفیت‌های موجود مثل فرودگاه‌های تبریز، خوی و ماکو استفاده کنیم.


**برای پیشرفت منطقه از تمام ظرفیت‌های ملی استفاده می‌کنم**

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در عمل نشان داده‌ به استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی معتقد است، تاکید داشت: اولویت با کارکنان ارس و بومی‌های منطقه است و هر فردی بتواند با یک‌دستی و همراهی تیم ما را به اهداف مدنظر برساند از توانمندی‌اش بهره می‌بریم. بنده برای پیشرفت منطقه و پیشبرد امور از هر آدم موفق، از هر کجای ایران که باشد استفاده می‌کنم.‌

**تصمیم نهایی در انتصابات با جمع‌بندی خودم صورت می‌گیرد**

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه در انتصابات از خیلی افراد مشورت می‌گیرد، ادامه داد: بالاخره نمایندگان مجلس نیز نماینده مردم‌اند و از آنان و سایر مسئولین استان مشورت می‌خواهم اما تصمیم نهایی را با جمع‌بندی خود می‌گیرم و اینکه انتصابات را به نمایندگان ربط دهند صحت ندارد.‌‌

**فعالان بخش خصوصی می‌توانند در بخش دولتی منشأ تحول شوند‌**

وی در پاسخ به شائبه‌ی رزومه افراد در انتصابات، عنوان کرد: سوابق را صرفا در بخش دولتی نمی‌بینم و معتقدم افرادی که در بخش خصوصی توانمند ظاهر می‌شوند می‌توانند در سازمان‌ها تحول ایجاد کنند. نگاه اداری ندارم و اتفاقا در برخی پست‌ها افراد صاحب نگرش‌های اقتصادی و دارای سابقه فعالیت در بخش خصوصی می‌توانند موثرتر واقع شوند.‌

**ایجاد گروه مشاوران اقتصادی و گردشگری/ صاحبان ایده یاری‌مان کنند**

کیانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد گروه مشاوران اقتصادی و گردشگری‌، اظهار کرد: هر یک از صاحبان بخش خصوصی و فعالان این عرصه که فکر می‌کنند می‌توانند با ایده‌هایشان در این گروه کمک‌ حالمان باشند با مراجعه به سازمان یاری‌مان کنند.‌
 

گفتنی است جلسه هم اندیشی با مدیران رسانه به نحوی برگزار گردید که معاون فرهنگی و مدیرعامل منطقه آزاد ارس از ظرفیت رسانه ای این منطقه هیچ اطلاعی در دست نداشته و دو رسانه این منطقه یعنی پایگاه خبری جلفابازار که اولین پایگاه خبری در این منطقه بوده و هفته نامه منطقه که بعنوان اولین هفته نامه محلی در این منطقه با اخذ مجوز از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی فعالیت کرده و بعنوان اولین های رسانه ای این منطقه می باشند به این جلسه دعوت نشده بودند و اکثر رسانه های غیربومی که در مرکز استان فعالیت دارند جهت هم اندیشی در خصوص منطقه آزاد ارس دعوت بودند.ای کاش قبل از ادعا به استفاده از همه ظرفیت های کشور  از ظرفیت های موجود اطلاعات جامع وجود داشته و حمایت شوند تا در اثر حمایت از ظرفیت ها دیگر توانمندیها آشکار گردند.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس منصوب شد

  • 20:39
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس منصوب شد


 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با صدور حکمی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان را منصوب کرد.

 به گزارش منطقه، مجید کیانی، طی حکمی محسن محمدزاده را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان منصوب کرد.

 محسن محمدزاده از فعالان فرهنگی آذربایجان‌شرقی است که مشاور مدیرکل صداوسیمای مرکز استان و پژوهشگر این سازمان، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی، مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج و معاون طرح و برنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان از جمله سوابق اوست.‌

 محمدزاده از فعالین ادوار جنبش دانشجویی استان بوده و به مدت ۲ سال معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز را عهده‌دار بوده است.‌

 پیش از این یوسف داداش‌زاده این مسئولیت را عهده‌دار بود که مدیرعامل منطقه آزاد ارس از زحمات چندین ساله‌ی او در این معاونت تجلیل و بر استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب وی تاکید کرد.

سرپرست مدیریت مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس منصوب شد

  • 20:37
سرپرست مدیریت مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس منصوب شد
 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با صدور حکمی، سرپرست مدیریت مرکز خداآفرین این سازمان را منصوب کرد.


 به گزارش منطقه، مجید کیانی طی حکمی محسن شیخلو را به عنوان سرپرست مدیریت مرکز خداآفرین این سازمان منصوب کرد.

 محسن شیخلو متولد 1362هادیشهر، دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی کشاورزی می باشد که از سال 92 مسئولیت مدیریت جهاد کشاورزی منطقه آزاد ارس را عهده دار بود و از سال 94 تاکنون بعنوان مدیر کشاورزی این سازمان فعالیت داشته است.

 پیش از این رسول داشاد این مسئولیت را عهده‌دار بود که مدیرعامل منطقه آزاد ارس از زحمات او در این مسئولیت تجلیل کرد.

  همچنین طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد ارس، محمد مهدیزاده بعنوان سرپرست مدیریت کشاورزی این سازمان منصوب شد.

دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس برگزار می شود

  • 13:17
دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس برگزار می شود


 دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (KITEX) از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1401 در محل نمایشگاه بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.


پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت یک مدیر فرهنگ و ارشاد مناطق آزاد

  • 16:42

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سعید شیرمحمدی از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:
 
 
 
 
 
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت یک مدیر استانی
 
 
 
"بسم الله الرحمن الرحیم 
خبر درگذشت مدیر متعهد و فرزند شهید، مرحوم سعید شیر محمدی مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.
آن مرحوم در دوران مسئولیت خویش، در خدمت خالصانه به اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر، خاصه هنرمندان خطه آذربایجان، همواره پر تلاش بود.
اینجانب فقدان این همکار کوشا و متدین را به خانواده آن مرحوم و مدیران و کارکنان عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء الله و پدر شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم."

پیام تسلیت مدیر مسئول هفته نامه منطقه در پی درگذشت مدیر اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس

  • 15:26

در متن پیام تسلیت مهدی ذاکری مدیرمسئول هفته نامه منطقه آمده است:

 

 

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری عید تا عید در ارس

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت زنده یاد سعید شیر محمدی مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس، انسانی وارسته، مسئولی پرتلاش، چنان سنگین و جان سوز است که به دشواری به باور می نشیند ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضایت نیست.

بدون تردید فقدان این مدیر توانمند و فرهیخته برای فرهنگ و هنر منطقه آزاد ارس ضایعه‌ای بسیار ناگوار است که اینجانب، این ضایعه را به خانواده محترم آن مرحوم، مردم فرهنگ دوست و هنرپرور، اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین کارکنان خدوم فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز سفر کرده، طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه الهی مسئلت مینمایم.

کارگاه آشنایی با کاربرد آفت کش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در ارس برگزار شد

  • 14:45
کارگاه آشنایی با کاربرد آفت کش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در ارس برگزار شد


کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد آفت کش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در گلخانه های ارس برگزار شد.

 به گزارش هفته نامه منطقه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، این کارگاه آموزشی تحت عنوان آشنایی با کاربرد آفت کشهای بیولوژیک و غیر شیمیایی در گلخانه ها با مدیریت کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور مدیران حفظ نباتات و باغبانی جهاد کشاورزی استان، گلخانه داران و کارشناسان فنی گلخانه های ارس برگزار شد.

 در آغاز این کارگاه، مدیر کشاوری منطقه آزاد ارس هدف از برگزاری این کارگاه را اطلاع رسانی جهت جایگزینی استفاده از آفت کش های بیولوژیک بجای سموم شیمیایی برای کنترل آفات و بیماریها عنوان نمود .

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به اینکه آفت کش های بیولوژیک نقش مهم و اساسی در تولید محصول سالم و سلامت جامعه دارد گفت: با توجه به تغییر پروتکل های کشورهای مقصد صادراتی محصولات کشاورزی، جایگزینی آفت کش های بیولوژیک بجای سموم شیمیایی ضروری می باشد.

 همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی در این کارگاه به راه اندازی واحد کنترل کیفی در خود گلخانه ها و ثبت روزانه تمامی اطلاعات تاکید کرد و گفت: تولید محصول سالم نقش اساسی در ارز آوری و حفظ بازارهای جهانی خواهد داشت.

 قنبرزاده از اساتید برجسته دانشگاه تبریز و دارای مدرک دکترای بیمارشناسی گیاهی نیز به مزایای کشت و تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی در کشاورزی ارگانیک سلامت انسان، سلامت خاک و ثبات اکوسیستم و محصولاتی که تحت عنوان ارگانیک نام برده می شود در اصل محصول سالم (سبز) می باشند.

 گفتنی است در این کارگاه نظرات و دیدگاه های سرمایه¬گذاران حوزه گلخانه مطرح و بررسی شد.

عطاپور به عنوان فرماندار شهرستان جلفا منصوب شد

  • 18:57

 

  
عطاپور به عنوان  فرماندار شهرستان جلفا منصوب شد
 
 
استاندار آذربایجان شرقی طی حکمی اسماعیل عطاپور را به عنوان سرپرست فرمانداری جلفا منصوب کرد.

در حکم عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی ، برای عطاپور، بر روحیه انقلابی، پاکدستی، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم، مبارزه با فقر و تبعیض و بهره‌مندی از توانمندی نیرو‌های متعهد و کارآمد و نیز پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب و پیشبرد اهداف دولت مردمی تاکید شده است.

اسماعیل عطاپور پیش از این معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بود.

آیین تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری جلفا  روز سه شنبه همرمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، پاشایی نماینده مردم شهرهای مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه هادیشهر و جلفا ،اعضای شورای اداری و تامین شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا برگزار شد 

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی تا 18 فروردین ماه 1401 تمدید شد

  • 18:54

 

 
 مهلت ارسال آثار تا 18 فروردین ماه 1401 تمدید شد
  
 
دبیر دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره خبر داد .

"مهدی کیفری علمداری "دبیر دومین جشنواره استانی  نمایشنامه خوانی جلفا در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار کرد: باتوجه به شروع پیک ششم کرونا و همه گیری مجدد ویروس کرونا آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی به دهه سوم اردیبشهت ماه 1401 موکول شد . 

وی در ادامه ضمن دعوت از حضور و  شرکت همه گروههای نمایشی در سطح استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی تا پایان وقت اداری 18 فروردین ماه 1401  تمدید شده است . 

کیفری علمداری گفت:دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی با محوریت 1- تولید، پشیبانی هاومانع زدایی ها(تولید و اشتغال با کالای ایرانی و رفع موانع ) ،2.سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، 3.ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،4. آسیب های اجتماعی(اعتیاد،طلاق،کودکان کار و خیابانی و...) 5.کتاب و کتابخوانی  6.کرونا و مقابله با آن (زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن ، کرونا و آسیبهای اجتماعی ) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 برکزار خواهد. 

این  رویداد هنری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا و با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و همکاری بخش خصوصی ، موسسه فرهنگی و هنری دنیز اومودلو و انجمن هنرهای تجسمی شهرستان جلفا برگزار می شود. 

برای مطالعه متن فراخوان دومین جشنواره نمایشنامه خوانی  اینجا کلیک کنید

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی پوستر منصوب شد

  • 18:50
طی حکمی از سوی دبیر نخستین جشنواره استانی پوستر ؛

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی پوستر منصوب شد

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی پوستر منصوب شد
 
  با حکم دبیر نخستین جشنواره استانی پوستر ، فرهاد زمانی به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شد.

پروین قبادی دبیر نخستین جشنواره استانی پوستر با صدور حکمی فرهاد زمانی از گرافیست های شهرستان جلفا را به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب کرد. 

در متن این حکم آمده است : " نظر به تجربیات ارزشمند و شایستگی جنابعالی در عرصه هنر و گرافیک  شما را به عنوان دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی پوستر جلفا منصوب می نمایم . امیدوارم با آگاهی، خلاقیت و توفیقات الهی در انجام امور محوله موفق باشید."

 زمانی متولد 1363 در هادیشهر بوده که از سال 88  به صورت حرفه ای فعالیت های طراحی  و گرافیکی خود را آغاز کرده است .

 نخستین جشنواره استانی پوستر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری انجمن هنرهای تجسمی و موسسه فرهنگی و هنری دنیز اومودلو در روزهای پایانی اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب شد

  • 18:45
با حکم دبیر جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا؛

دبیر اجرایی دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب شد

 دبیر اجرایی دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب شد
 
 
 
دبیر دومین جشنواره نمایشنامه خوانی جلفا طی حکمی" علی شکوه فر "را به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب کرد.

مهدی کیفری علمداری دبیر دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی ، طی حکمی علی شکوه فر را به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره معرفی کرد ؛

در این حکم خطاب به شکوه فر  آمده است:" نظر به تجربه و تخصص جنابعالی در عرصه تئاتر  به عنوان دبیر اجرایی دومین جشنواره استانی  نمایشنامه خوانی منصوب می شوید .امید است با اتکال به ذات مقدس احدیت و با عنایت به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولید آثار ارزشمند متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی موفق و مؤید باشید."

علی شکوه فر از هنرمندان ساعی و تلاشگر شهرستان و رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم و عکس شهرستان جلفا ست. 

دبیر دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب

  • 17:52
دبیر دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب شد
 
با حکم رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا ؛
دبیر دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب شد
 
  مهدی کیفری علمداری با حکم رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا به عنوان دبیر دومین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی جلفا منصوب شد .

"پروین قبادی" طی حکمی "مهدی کیفری علمداری" را به عنوان دبیر دومین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان جلفا منصوب کرد. 

در متن این حکم آمده است : ""تئاتر، هنری ظهور یافته از انسان است و باید در ارتباط با انسان معنی‌ شود."

"نظر به تجربیات ارزشمند تان در اجرای فعالیتهای هنری و نمایشی؛ جنابعالی را به عنوان دبیر دومین جشنواره نمایشنامه خوانی جلفا که با گستره استانی برگزار خواهدشد ؛منصوب می‌نمایم. امیدوارم با آگاهی، خلاقیت و توفیقات الهی در انجام امور محوله موفق باشید. انتظار می رود به جهت ارتقای جایگاه جشنواره ، ضمن برنامه ریزی  و ارتباط با گروههای نمایشی استان، شاهد برگزاری باشکوه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی استانی  باشیم. "

کیفری دانش آموخته گرافیک در مقطع کارشناسی و  تاریخ هنر در مقطع کارشناسی ارشد و متولد 1361 در هادیشهر است که در رشته گرافیک تدریس می کند .وی در حال حاضر به عنوان کارشناس امور هنری و سینمایی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا مشغول فعالیت است . 

نگاهی کوتاه به تاریخ خبر و مطبوعات شهرستان جلفا

  • 17:33
 
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: mantagehpress@gmail.com
  • تلفن: 04134792632
  • فکس: 04134792632
  • موبایل: 09143338404
  • آدرس پستی: ایران-تبریز-میدان منظ ریه-اول بلوار مهدیه-پلاک314

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.