منطقه

وب سایت خبری هفته نامه منطقه ویژه منطقه آزاد ارس-جلفا

دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس برگزار می شود

  • 13:17
دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس برگزار می شود


 دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (KITEX) از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1401 در محل نمایشگاه بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.


پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت یک مدیر فرهنگ و ارشاد مناطق آزاد

  • 16:42

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سعید شیرمحمدی از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:
 
 
 
 
 
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت یک مدیر استانی
 
 
 
"بسم الله الرحمن الرحیم 
خبر درگذشت مدیر متعهد و فرزند شهید، مرحوم سعید شیر محمدی مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.
آن مرحوم در دوران مسئولیت خویش، در خدمت خالصانه به اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر، خاصه هنرمندان خطه آذربایجان، همواره پر تلاش بود.
اینجانب فقدان این همکار کوشا و متدین را به خانواده آن مرحوم و مدیران و کارکنان عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء الله و پدر شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم."

پیام تسلیت مدیر مسئول هفته نامه منطقه در پی درگذشت مدیر اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس

  • 15:26

در متن پیام تسلیت مهدی ذاکری مدیرمسئول هفته نامه منطقه آمده است:

 

 

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری عید تا عید در ارس

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت زنده یاد سعید شیر محمدی مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس، انسانی وارسته، مسئولی پرتلاش، چنان سنگین و جان سوز است که به دشواری به باور می نشیند ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضایت نیست.

بدون تردید فقدان این مدیر توانمند و فرهیخته برای فرهنگ و هنر منطقه آزاد ارس ضایعه‌ای بسیار ناگوار است که اینجانب، این ضایعه را به خانواده محترم آن مرحوم، مردم فرهنگ دوست و هنرپرور، اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین کارکنان خدوم فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز سفر کرده، طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه الهی مسئلت مینمایم.

کارگاه آشنایی با کاربرد آفت کش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در ارس برگزار شد

  • 14:45
کارگاه آشنایی با کاربرد آفت کش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در ارس برگزار شد


کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد آفت کش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در گلخانه های ارس برگزار شد.

 به گزارش هفته نامه منطقه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، این کارگاه آموزشی تحت عنوان آشنایی با کاربرد آفت کشهای بیولوژیک و غیر شیمیایی در گلخانه ها با مدیریت کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور مدیران حفظ نباتات و باغبانی جهاد کشاورزی استان، گلخانه داران و کارشناسان فنی گلخانه های ارس برگزار شد.

 در آغاز این کارگاه، مدیر کشاوری منطقه آزاد ارس هدف از برگزاری این کارگاه را اطلاع رسانی جهت جایگزینی استفاده از آفت کش های بیولوژیک بجای سموم شیمیایی برای کنترل آفات و بیماریها عنوان نمود .

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به اینکه آفت کش های بیولوژیک نقش مهم و اساسی در تولید محصول سالم و سلامت جامعه دارد گفت: با توجه به تغییر پروتکل های کشورهای مقصد صادراتی محصولات کشاورزی، جایگزینی آفت کش های بیولوژیک بجای سموم شیمیایی ضروری می باشد.

 همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی در این کارگاه به راه اندازی واحد کنترل کیفی در خود گلخانه ها و ثبت روزانه تمامی اطلاعات تاکید کرد و گفت: تولید محصول سالم نقش اساسی در ارز آوری و حفظ بازارهای جهانی خواهد داشت.

 قنبرزاده از اساتید برجسته دانشگاه تبریز و دارای مدرک دکترای بیمارشناسی گیاهی نیز به مزایای کشت و تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی در کشاورزی ارگانیک سلامت انسان، سلامت خاک و ثبات اکوسیستم و محصولاتی که تحت عنوان ارگانیک نام برده می شود در اصل محصول سالم (سبز) می باشند.

 گفتنی است در این کارگاه نظرات و دیدگاه های سرمایه¬گذاران حوزه گلخانه مطرح و بررسی شد.

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: mantagehpress@gmail.com
  • تلفن: 04134792632
  • فکس: 04134792632
  • موبایل: 09143338404
  • آدرس پستی: ایران-تبریز-میدان منظ ریه-اول بلوار مهدیه-پلاک314

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.